הבדלים משמעותיים בקליקים – קצת עובדות יבשות

אוקיי, הפוסט הבא נועד לכל המשווקים השותפים שמעוניינים קצת יותר להיות "עם יד על הדופק" על ההוצאות וההכנסות שלהם.

זה נושא שחשבתי עליו במשך כמה ימים, הבדלים משעותיים בקליקים, זולים ויקרים.

לי יצא להיתקל בקליקים מאוד יקרים (אין סוף לזה, כמה דולרים לקליק אחד!) עד לקליקים זולים ביותר ששואפים לאפס (כמה סנטים בודדים), ומכיוון שאני משווק שותף יחסית חדש, אין לי תקציב אל 100,000 שקל בחודש להשקיע בקליקים יקרים יותר ואני מתחיל עם הנישות ה"זולות" יותר, ניגש לעניין:

שמתי לב שככל ואני משיג קליקים יותר זולים בPPC, ההבדל הוא מאוד משמעותי בהוצאה ככל ששואפים לאפס! למה אני מתכוון? דוגמא:

נגיד ויש לכם קליק שעולה 30 סנט, ואתם מצליחים להוריד אותו בסנט אחד ל29 סנט, למעשה חסכתם בסה"כ 3.33%  מהעלויות, לעומת זאת, אם יש לכם 4 סנט ואתם מצליחים להגביר את הCTR במודעה שלכם ולקבל על המודעה 3 סנט, חסכתם 33% מהעלויות!! אתם יכולים לתאר לעצמכם איזה הבדל עצום בהחזר ההשקעה זה?  ככל שאתם שואפים יותר לאפס, ככה אתם חוסכים פי כמה וכמה, ואם אתה יורדים מ2 סנט לסנט בודד, חסכתם 50% מההוצאות, פשוט גן עדן :)  ואם יש לכם 5 סנט לקליק והורדתם ל1 סנט, חסכתם 80% מההוצאות :),  ואם יש לכם קמפיין מצליח, אז בכלל אתם יכולים מROI של 1 בקלות לקפוץ לROI של 3-5.

אותו הדבר לגבי הבדלים בין לידים, זולים או לידים/תשלום לפי מכירה יקרים, ככל שהליד יותר זול ואתם מוצאים ליד דומה עם הפרשים של עשרות סנטים בודדים, אתה יכולים להקפיץ את החזר ההוצאה שלכם, לכן יותר משתלם בצורה אירונית להתווכח על הבדלים קטנים בלידים זולים של עשרות סנטים (לידים של דולרים בודדים), לבין מכירות של 30+ דולר והבדלים גדולים יותר של דולרים! בדרך כלל ההבדלים בין הלידים באחוזים הם בטווח גדול יותר (עוד פעם את כל החישוב תעשו בעצמך, חשוב לתרגל את זה בשביל להיות מצליח)

הפוסט הזה לא נועד להסביר איפה מוצאים את הקליקים הזולים, אלא לדרבן אתכם להבין שהבדלים קטנים בקליקים יקרים הם לא כאלה משמעותיים, לעומת הבדלים קטנים בקליקים זולים!

המסקנה שהגעתי אליה: חייבת להיות דרך למצוא קליקים זולים ביותר בכמויות מאסיביות (לפי דעתי לא המון מוצאים אותה… לפחות לא כיום, אחוז קטן מהמשווקים השותפים) איך אתם הולכים למצוא אותם?


8 תגובות על ”הבדלים משמעותיים בקליקים – קצת עובדות יבשות“

  • גבי כתב:

    רק קח בחשבון שקלקיקים זולים
    הם עשויים להיות כאלה בגלל "המרחק" שלהם מהנושא
    מה שהופך אותם לא מעט פעמים למורידי QS ובכלל ללא ממירים

  • גבי כתב:

    :)
    בכל זאת מילים זולות הן בדר"כ זנב ארוך
    וצריך הרבה כאלה כדי שיפגע

    בכל אופן בלוג נחמד יש לך
    אם כי אני מודה שיש בו סוג של דיסונאנס
    בין אמנות והאמת שלה לשיווק והאמת שלו
    לא שזה לא הולך ביחד
    זה פשוט לא בא כתחליף לייצור כסף
    ואם להיות יותר מדוייק
    אנשי עסקים תמיד יהיו אנשי עסקים
    גם אם הם אנשי רוח

    ואני לא בטוח שניתן לאלץ מישהו להיות כזה

    • האמן החדש כתב:

      כשאמרתי PPC לא בהכרח התכוונתי לחיפוש ממומן :) אפילו שזאת גם דרך מאתגרת ואפשרית,

      תודה על המחמאה, לגבי הדיסונאנס אני לא בדיוק מסכים איתך,

      אני אציג לך את נקודת המבט שלי:

      אנתוני רובינס לדוגמא הוא איש רוח עצום והרבה יסכימו איתי, והבן אדם מגלגל עשרות אם לא מאות מיליונים דולר בשנה,

      דוגמא יותר רלוונטית: מוסיקאים בעולם נותנים המון ערך רגשי לאנשים בכל רחבי העולם, ויש אחוז קטן שמרוויח המון, למה? האם זה בגלל שהם המוסיקאים הטובים בעולם? לא, חד משמעית לא, אני מכיר מוסיקאים בהרבה יותר מדהימים באיכות שלהם (לפי השמיעה שלי, שהיא לא הדעה של הקהל הרחב) שבקושי מרוויחים את הכסף לשכור דירה.

      אם תקרא את הפוסט הראשון שלי, "המסע אל הפנטזיה" תראה שדיברתי על יצירת הכנסה שלא תלוי במוסיקה קודם כל, כך שלאחר מכן אני אהיה חופשי להרוויח כסף רק מדברים שאני באמת נהנה מהם במוסיקה.

      אתה טוען שרוח וכסף לא הולך ביחד, אני אומר החיים הם פרדוקס, ובשביל להצליח בהם חייבים לחיות בתוכו,

      אמנות יוצרת כסף, אם זה בטלוויזיה המסחרית, או ביו טיוב, זאת עובדה, ה"איש העסקים" הוא בסה"כ עוד פן לא משופשף של האמן, שהיה ממוקד רק בהתפתחות עצמית, והזניח את השיווק העצמי.חלק גדול מאנשי העסקים הטובים בעולם הם אנשים מאוד מפותחים רוחנית (מפתיע?)

      האירוניה היא שדווקא אנשים שעוסקים באמנות ורק תלוים בה, חווים בהרבה יותר דיסונאנס מהדרך שלי, מהסיבה הפשוטה של הדעה "אם אני לא אצור את מה שלקוח שלי רוצה אז לא יהיה לי כסף לאכול", וככה גם אני ניגנתי בתזמורות שלא תמיד נהנתי לנגן שם ואת היצירות שנוגנו, אבל זאת הדרך שראיתי להרוויח כסף.

      אני רוצה להדגים שבעצם אנחנו לא "מוכרים" לאנשים את האמנות, אני אישית מאמין בלתת לאנשים בחינם את המוסיקה שלך, ולתת להם להפיץ אותה לכל העולם, ואז תקבל תמלוגים רק מהשמעות ברדיו/ יו טיוב + כסף מההופעות בגלל שאנשים מודעים אלייך, זה הכוח שטמון בשיווק באינטרנט.

      מודעות של מאסות של אנשים לאמנות + מינוף נכון = כסף

      ובכלליות: מודעות (תנועת אינטרנט לאתר של המותג שלך) + מינוף נכון = כסף.

      אתה מתחיל להבין את המודל העסקי? אני אדבר על זה המון אני שמח שהעלת את ההתנגדות.

  • גבי כתב:

    כל שכתבת נכון
    לבורותי אני לא מכיר את רובינס
    אבל אני מכיר אמנים אחרים,
    חלקם עשירים וחלקם לא

    אני לא יוצא בהנחת יסוד שאמנות וכסף לא הולכים ביחד
    הכל תלוי ב-"DNA" הפיננסי שלהם
    אבל ככה זה בכל תחום
    למה יש צלמים עשירים יותר מאחרים?
    למה יש מעצבים גראפים עשירים יותר?
    לא כי הם טובים, כי הם יודעים למקסם את היצירה שלהם בצינורות הנכונים
    אפשר ללמד את זה? כן
    הם יוכלו לעשות זאת בעצמם?
    אני לא בטוח

    לצערי הפלטפורמה פה קצת עושה עוול לדיון
    אולי נרחיב אותו פעם על כוס קפה

  • האמן החדש כתב:

    בכיף, אתה יכול ליצור איתי קשר ב"כתבו אל האמן החדש" :)

  • הגיטריסט כתב:

    מוזיקה היום לצערי הפכה לשיווק נטו, ראו דוגמא את שרית חדד בארץ שזה מותג כמו דיאדורה או קוקולה או linkin park בארה"ב שהמוזיקה מנותבת נטו לגיליאי
    15-17 , ובתור מוזיקאי אני לא שומע הרבה נשמה או יצירתיות במוזיקה כזאת, אבל עובדה שהם מגלגלים מיליונים, לדעתי כן אפשר למצוא את האיזון בין מסחריות לאומנות וזה מה שאני מנסה לעשות כרגע..

  • FreedomGosu כתב:

    מה עם לעדכן את הבלוג? :)

הוספת תגובה