שיווק PPC ולמה כדאי שתבינו קצת יותר במספרים

לאחרונה נתקלתי בפוסט של סופר אפיילאט מניו זילנד MR GREEN, והיה שם פוסט אורח של בחור בשם אלכס, הוא דיבר על מיקסום הרווח שלך בתור משווק שותף (או אפילו לשיווק של חברות זה מתאים) – כל דבר שמבוסס לפי ביצוע (או שאכפת לכם באמת מהתוצאות של לקוחות שלכם :)  ).

הרבה משווקי שותפים חושבים שככל שיש יותר תנועה של אנשים ככה הרווח גדל, אבל כאן טמונה טעות, זה משהו שלא מלמדים בכלל באף קורס לשיווק באינטרנט, אלא משהו שתלמד דווקא בשיעור כלכלה – סטטיסטיקה! שהוא לפי דעתי חובה לכל משווק אינטרנט שרוצה להיות מקצועי. למעשה אנשים מפספסים את המטרה לפעמים אם הם מזרימים תנועה רבה להצעה, בביד גבוה, ושמחים שהם רווחיים, אז האינטואיציה שלהם אומרת להזרים כמה שיותר תנועה, כי יש לי הצעה רווחית, כאן הטעות.

גרף מקסום הרווחים

גרף סטטיסטי משעמם :)

אני יודע יכול להיות שזה נראה לכם סינית עכשיו, תישארו איתי, הגרף מראה את ההפרש בין ההוצאה הכוללת (TOTAL COST -TC) לבין המחזור הכולל (TOTAL REVENUE – TR) – ההפרש ביניהם, הוא הרווח שלכם. (הדבר החשוב ביותר).

ככל המרווח ביניהם גדל ויזואלית זה מתבטא ברווח. המטרה שלכם היא לא ליצור מחזור גדול יותר – אלא רווח גדול יותר. כלומר המטרה אפילו היא לא ROI (החזר השקעה), אני אתן דוגמא להבהיר:

נשתמש בקמפיין פייסבוק שאלכס נתן בתור דוגמא: (ואני אסביר ואפרשן את מה שהוא הסביר בעברית).

הקדישו זמן להתבונן בטבלה, לקחנו נתונים כלליים כמו – ביד, מספר קליקים, הוצאה, אחוז המרה (CR), מספר לידים, מחזור כולל ורווח (בהתאמה משמאל לימין):

עוד טבלה משעממת :)

כפי שאנחנו רואים, הרווח שלנו בשלב מסוים לא מניב את אותם התוצאות בהוספת תנועה וביד, ודווקא המצב האמצעי של לשים 0.3$ הוא עדיף על 0.4$ ויותר. כלומר בסביבות 0.3$ לביד יש לנו רווח גבוה יותר של 1000$ ומחזור של 2500$, לעומת זאת עם ביד של 0.4$ יש לנו רווח קטן יותר של 800$ עם מחזור בהרבה יותר גדול של 4000$. אז מה עדיף?

יש אנשים שיעדיפו להיות "מגלגלי כסף" ולהשקיע יותר כסף ולהתגאות שיש להם מחזור גדול יותר, שלמעשה הם יכולים להרוויח פי כמה יותר (25% רווח יותר למען האמת) , עם השקעה פחותה, במקרה הזאת – פחות הוא יותר.

לכן תמיד תחשבו על הנקודה הזאת – לפעמים לשלם יותר כסף באמת מניב מחזור גדול יותר, אבל החוכמה היא להגיע למצב שהחזר ההשקעה הוא גדול יותר, כדי שלא תגיעו ל"נקודת שבירה" שהרווח קטנה יותר, למעשה יש התכנסות לנקודה הרווחית ביותר בגרף (הביד עם הרווח הגדול ביותר מהTC לTR).

אני מציע לכם לנסות לחשב אם יש לכם קמפיין שרץ או קמפיינים עתידיים שאתה הולכים לצבור בהן נתונים, לנסות את התרגיל הזה, ולבדוק באמת מה המצב הרווחי ביותר עבורכם.

אני בכנות שוקל ללמוד קצת עקרונות עמוקים יותר של סטטיסטיקה (כן יש לי תשוקה למתמטיקה ואני לא מתבייש בזה), בשביל ליעל את העבודה שלי, ככל שעסק הזה יהיה תחרותי יותר ושאני אמשיך ואעבוד עם חברות גדולות יותר, הבדלים של אחוזים בודדים שווים המון ברווח מצטבר.

איך זה מתקשר לישראל

אני רואה חברות שמפציצות פרסום במדיית האינטרנט כאילו שזה מדיית הטלוויזיה, וזה עצוב, כי הם בכלל לא חושבים על אלמנטים חדשים, של מקסום הרווח, אלא בעיקר על עיקרון "אני בעל הבית" ויש לי כמה כסף שצריך בשביל להשקיע, שהיא אסטרטגיה בכלל לא חכמה, ואנשים יכולים לעקוף אותם מאוד מהר, עם קצת יותר מחשבה מהמשווק הממוצע.

אותו הדבר עם משווקי שותפים שחושבים שככל שיש להם יותר תנועה ככה הם ירוויחו יותר – זה לא בהכרח נכון… תנועה עוזרת ליצור רווח גדול יותר, אבל לפעמים טיפה פחות תנועה מניבה רווח פי כמה יותר גדול (בדוגמא שלנו רווח שגדול ב25% )

זהו להיום, ממש כיף לי להפעיל את "שרירי המוח" שלכם…

לינקים לסוף: :) (כדי שפאקינג תקראו את כל מה שכתבתי, ולא תקפצו לי בין חלונות).

האתר של MR GREEN

פוסט האורח של בחור בשם אלכס


2 תגובות על ”שיווק PPC ולמה כדאי שתבינו קצת יותר במספרים“

  • נמרוד ר כתב:

    אהלן עדי,
    ממש אהבתי את הפוסט הזה.

    השאלה היא איך מזהים את הנקודה שאתה הכי רווחי בא?

    אם החלטת להקיע עוד קצת בביד ואת רואה שה ROI יורד?

    • האמן החדש כתב:

      בשביל לזהות באמת

      יכול להיות גם מצב שהROI יורד קצת אבל הרווח עדיין גבוה יותר, נגיד מצב שאתה שם ביד 0.2 ואתה משקיע 100$ עם ROI של 50 אז הרווחת 50$
      ומצד שני אתה יכול להיות עם 20 ROI ושמת ביד גבוה יותר של 0.4 והשקעת ביום 1000$ אז יוצא שהרווחת 200$, אם המטרה שלך זה להרוויח יותר, בהנחה שיש לך תקציב לא מוגבל ואתה מוכן לקחת את הסיכון, האפשרות השנייה היא המוצלחת יותר דווקא.

      אז בעצם אתה צריך לפי דעתי 3 מקרים כדי שתוכל לבדוק מה עדיף, אם יש לך מספיק "בשר" – קליקים , נגיד 100 קליקים (או 100 המרות) אז תשים יום אחד על ביד נמוך, בינוני וגבוה, ותראה איפה אתה הכי רווחי – כמובן שיש עוד משתנים, ככה שזה לא תמיד הכי פשוט.

הוספת תגובה